Portul Constanța se pregătește să devină principalul hub comercial al Mării Negre, datorită unor investiții strategice ce se ridică la aproape 2 miliarde de euro. Ministrul Transporturilor, Ciprian Șerban, a subliniat importanța acestui proiect în cadrul unei vizite recente, evidențiind deschiderea portului către Asia prin Orientul Mijlociu.
Într-o postare pe rețelele sociale, Șerban a declarat: "Am fost astăzi în Portul Constanța, unde directorul general al Companiei Naționale Administrația Porturilor Maritime SA, Mihai Teodorescu, mi-a prezentat strategia de dezvoltare a acestui obiectiv crucial pentru economia românească."
El a adăugat că Portul Constanța va continua să joace un rol esențial în economia României și a Europei, iar proiectele în desfășurare vor întări această poziție. Investițiile sunt menite să susțină activitatea CN APM SA și să aducă beneficii directe economiei naționale.
Proiecte finalizate:
- Extinderea drumului Poarta 10 bis – Poarta 9: 12,69 milioane €
- Modernizarea infrastructurii și protecția mediului: 15,03 milioane €
- Drum și parcare zona cheu fluvio-maritim: 3,26 milioane €
Proiecte în curs de implementare:
- Modernizarea infrastructurii electrice: 23,05 milioane €
- Extinderea cheurilor danelor 10 și 12: 16,93 milioane €
- E-COLD (Cold Ironing): 18,8 milioane €
- Extinderea drumului Poarta 7 – Pod Canal: 50 milioane €
- Master Plan rutier: 122,6 milioane €
- Electrice II: 82,41 milioane €
- MEIAC (Apă și Canal): 28 milioane €
- Dragaje investiții: 142,6 milioane €
- Dezvoltarea capacității feroviare – Etapa II: 23,8 milioane €
- Cheuri Midia: 214,7 milioane €
- Parc fotovoltaic: 11,3 milioane €
- Parcare securizată lângă A4: 43,37 milioane €
- Cheu nave tehnice Midia: 22,18 milioane €
- Molurile III S și IV S: 1,1 miliarde €
Valoarea totală a investițiilor se ridică la 1,93 miliarde €.
În plus, ministrul a vizitat și terminalul de pasageri, un spațiu modern ce va oferi o experiență plăcută turiștilor. De asemenea, se află în reabilitare digul de Nord, o componentă esențială a sistemului de protecție a portului, ce include diverse lucrări de consolidare și reparații.
Portul Constanța reprezintă o miză strategică, nu doar o facilitate logistică, având un impact semnificativ asupra transportului regional. Investițiile recente îl poziționează ca un nod comercial vital în Marea Neagră, facilitând conexiuni importante către Asia.