Începând cu data de 21 iulie 2025, consiliile județene și primăriile vor avea posibilitatea de a se înregistra în platforma MyEterra, care le va permite să obțină gratuit extrase de carte funciară și planuri cadastrale online. Aceste documente sunt esențiale pentru cetățeni atunci când solicită acte administrative, cum ar fi autorizații de construire sau certificate de urbanism, conform declarațiilor ministrului Dezvoltării, Cseke Attila.
Aceasta reprezintă a treia etapă în procesul de simplificare a obținerii documentelor de către Agenția Națională de Cadastru și Publicitate Imobiliară (ANCPI). De la 7 aprilie, extrasele de carte funciară și cele cadastrale au devenit gratuite pentru proprietari, iar din 2 iunie, acest serviciu este disponibil și online.
Pentru a accesa noile funcționalități ale platformei MyEterra, instituțiile administrației publice locale trebuie să depună o cerere în care să fie specificați reprezentanții autorizați. Cererile pot fi trimise prin e-mail către oficiile județene de cadastru.
Conform comunicatului MDLPA, această inițiativă are ca scop simplificarea proceselor administrative, facilitând astfel accesul cetățenilor la documentele necesare. Aceasta va contribui, de asemenea, la creșterea eficienței instituțiilor publice prin acces rapid la datele cadastrale.
MyEterra este o platformă gestionată de ANCPI, care permite primăriilor și consiliilor județene să acceseze documentele necesare pentru rezolvarea cererilor cetățenilor legate de imobile.
Ministrul Cseke Attila a subliniat că aceste măsuri vor reduce birocrația, îmbunătățind calitatea serviciilor pentru cetățeni și scurtând timpul de interacțiune cu autoritățile.