Consiliul Național al Audiovizualului (CNA) a adoptat o nouă reglementare care interzice utilizarea persoanelor publice în promovarea jocurilor de noroc. Această măsură vizează influenceri, sportivi și artiști care au fost implicați în campaniile publicitare pentru cazinouri online și păcănele.
Noua reglementare, care modifică articolul 110 din Codul Audiovizualului, va intra în vigoare în termen de 90 de zile, oferind timp pentru ajustarea campaniilor publicitare. Conform acestei reglementări, apariția personalităților publice în spoturi publicitare pentru jocuri de noroc, fie la televiziune, radio sau online, este acum considerată ilegală.
CNA a subliniat că scopul acestei decizii este de a proteja tinerii și alte grupuri vulnerabile de influențele negative asociate cu promovarea agresivă a jocurilor de noroc, adesea prezentate prin intermediul idolilor populari.
Mai mult, conținutul legat de jocuri de noroc pe platformele de streaming va trebui să respecte norme stricte de protecție a minorilor. Astfel, de la toamnă, vedetele nu vor mai putea promova aceste activități riscante, marcând o schimbare semnificativă în modul în care sunt prezentate jocurile de noroc în România.