Clienții telecom pot solicita înregistrările convorbirilor, conform ANSPDCP

Clienții telecom pot solicita înregistrările convorbirilor, conform ANSPDCP

Operatorii de telefonie mobilă, televiziune și internet sunt acum obligați să ofere clienților, la cerere, copiii ale înregistrărilor convorbirilor pe care le-au avut cu aceștia. Această decizie a fost luată recent de Autoritatea Națională de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal (ANSPDCP).

ANSPDCP subliniază că vocea unei persoane este considerată date cu caracter personal, iar refuzul de a furniza aceste înregistrări constituie o încălcare a Regulamentului European privind Protecția Datelor (GDPR).

Cazul a fost initiat de o plângere din partea unei cliente care a cerut o copie a unei discuții cu serviciul de relații cu clienții, legată de o ofertă comercială. Operatorul a refuzat cererea, afirmând că înregistrările sunt utilizate exclusiv pentru îmbunătățirea serviciilor sau ca dovezi pentru autorități.

Autoritatea a constatat că, conform articolului 15 din GDPR, persoanele vizate au dreptul de a obține o copie a datelor personale, inclusiv a vocii, dacă aceste date sunt stocate. Deși înregistrarea exista și nu depășise termenul de stocare, operatorul nu a respectat obligațiile legale.

ANSPDCP a aplicat o sancțiune de avertisment companiei, subliniind că, în absența unui acord pentru transcrierea conversației, operatorul are datoria de a furniza înregistrarea audio, cu anonimizarea datelor personale ale altor indivizi, cum ar fi numele angajaților.

Decizia subliniază importanța respectării dreptului clienților de a accesa datele lor personale, inclusiv înregistrările convorbirilor solicitate.

Etichete: ANSPDCP drepturi clienți GDPR înregistrări convorbiri telecom
Autor: Radulescu Mihai