Atenție la apelurile false care pretind a fi de la CEC Bank

Atenție la apelurile false care pretind a fi de la CEC Bank

Recent, au fost raportate cazuri în care persoane sunt contactate telefonic de indivizi care pretind a fi reprezentanți ai CEC Bank. Aceștia afirmă că există o cerere de credit depusă în numele victimelor, însă scopul lor real este de a obține informații sensibile și de a compromite conturile bancare.

CEC Bank a subliniat că nu solicită niciodată date personale, precum PIN-uri, parole sau informații despre carduri, prin telefon, SMS sau e-mail.

Directoratul Național de Securitate Cibernetică (DNSC) oferă câteva recomandări pentru a evita astfel de capcane:

  • Nu oferiți informații personale prin telefon, mai ales dacă apelul nu a fost inițiat de dumneavoastră.
  • Verificați autenticitatea apelurilor prin canale oficiale, cum ar fi site-ul băncii, call-centerul sau rețelele sociale verificate.
  • Dacă simțiți presiune sau aveți îndoieli, încheiați apelul și apelați din nou la numărul oficial.
  • Evitați accesarea linkurilor primite prin SMS sau e-mailuri suspecte, testându-le mai întâi cu o soluție de securitate.
  • Activați alertele de tranzacții și autentificarea în doi pași pentru conturile dumneavoastră bancare.

În cazul în care ați fost victima unei fraude, sunt disponibile informații utile despre pașii pe care trebuie să îi urmați și autoritățile pe care le puteți contacta. Detalii pot fi găsite pe site-uri specializate.

„Fiți vigilenți, informați și acționați cu responsabilitate!”, a încheiat DNSC.

Informatii preluate si adaptate din: Ziua de Constanta
Etichete: apeluri telefonice CEC Bank fraude informații personale securitate cibernetică
Autor: Radulescu Mihai