Proiectul „Someș Expres” a fost lansat oficial, având ca scop crearea unei conexiuni rapide între România și Ungaria. Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a comunicat semnarea contractului pentru construcția drumului expres Oar – Satu Mare, o investiție esențială pentru dezvoltarea regiunii de nord-vest a țării.
Executarea lucrărilor va fi realizată de firma Construcții Erbașu, care dispune de un buget de 720 de milioane de lei (fără TVA) și un termen de 24 de luni pentru finalizare. Proiectul beneficiază de finanțare prin Programul Transport 2021–2027 și este contractat conform standardelor Fidic Roșu, ceea ce permite antreprenorului să înceapă imediat lucrările, având deja proiectarea completă.
Drumul expres va avea o lungime de 10,8 kilometri, incluzând două benzi pe sens, două noduri rutiere, parcări și un Centru de Întreținere și Control (CIC). În plus, va fi dotat cu un sistem ITS (Intelligent Transport System) modern, destinat să sporească siguranța și eficiența circulației.
Proiectul va porni din centura municipiului Satu Mare, inaugurată în 2022, și se va conecta cu Drumul Expres M49 din Ungaria, transformându-se într-un element cheie al infrastructurii rutiere transfrontaliere, facilitând mobilitatea și transportul de mărfuri.
Directorul general al CNAIR, Cristian Pistol, a subliniat că „Someș Expres” constituie „un pas crucial în extinderea rețelei de drumuri rapide din nord-vestul României” și va îmbunătăți semnificativ legăturile economice dintre cele două țări.
Dacă termenul va fi respectat, în următorii doi ani, șoferii vor putea utiliza noul drum expres, un proiect ce are potențialul de a deveni un model de conectivitate europeană modernă și eficientă.