Proiectul de autostradă Cluj-Napoca - Oradea: finalizare estimată în 2031

Proiectul de autostradă Cluj-Napoca - Oradea: finalizare estimată în 2031

Proiectul Autostrăzii Transilvania, destinat să conecteze Cluj-Napoca cu Oradea, este într-o continuă amânare, cu o finalizare estimată abia în 2031. Aceasta ar putea fi o soluție modernă de transport între cele două orașe, situate la aproximativ 160 de kilometri distanță.

Lucrările au început în 2004, dar până acum s-au confruntat cu numeroase dificultăți tehnice și administrative. Traseul include peste 65 de viaducte și cel mai lung tunel rutier din România, ceea ce îl face un proiect ingineresc complex. Din cei 160 de kilometri, mai mult de 130 sunt deja fie finalizați, fie în construcție, însă două secțiuni esențiale din județul Sălaj, totalizând 41 de kilometri, rămân un obstacol major.

Una dintre cele mai dificile porțiuni este segmentul dintre Poarta Sălajului și Nușfalău, care va include tunelul Meseș, cu o lungime de aproape 3 kilometri. Acesta va deveni cel mai lung tunel de autostradă din România, iar constructorii turci au termen până în 2024 pentru finalizarea acestuia.

Până în 2026, se estimează că 40 de kilometri din traseu vor fi operaționali, inclusiv sectorul Suplacu de Barcău - Chiribiș, unde se află un viaduct impresionant de 1,8 kilometri, a cărui construcție a fost demarată în 2004 și abandonată timp de aproape zece ani, dar acum se preconizează că va fi finalizat în următorii doi ani.

Deși întârzierile sunt semnificative, Autostrada Transilvania rămâne un proiect vital pentru infrastructura României, promițând nu doar o legătură rapidă între Cluj-Napoca și Oradea, ci și un nou rutier european care poate facilita transportul mărfurilor și turismul către granița cu Ungaria.

Informatii preluate si adaptate din: Stiri de Cluj
Etichete: autostradă Cluj-Napoca infrastructură Oradea proiecte Transilvania
Autor: Radulescu Mihai