Ministrul Educației își revizuiește poziția asupra sistemului preuniversitar

Ministrul Educației își revizuiește poziția asupra sistemului preuniversitar

Ministrul Educației, Daniel David, a declarat recent că are o „înțelegere profundă” a sistemului de învățământ preuniversitar din România, în contrast cu afirmațiile sale din ianuarie 2025, când mărturisea că nu cunoaște în detaliu acest domeniu.

Acest schimb de ton vine în contextul reformelor și al tensiunilor create de Legea Bolojan, care a generat critici atât din partea cadrelor didactice, cât și a părinților. Într-o intervenție televizată, David a declarat: „Din păcate, înțeleg prea bine, asta este problema. Știu ce înseamnă norma, știu ce înseamnă sistem.”

Ministerul Educației a emis ulterior un comunicat prin care a întărit mesajul ministrului, afirmând că David cunoaște bine atât sistemul educațional preuniversitar, cât și pe cel universitar, și că încearcă să corecteze distorsiunile exprimate de diversele părți implicate.

În contrast cu poziția actuală, Daniel David a recunoscut la începutul mandatului că nu are o imagine completă asupra învățământului preuniversitar și că va învăța pe parcurs. Aceasta a fost o surpriză, având în vedere interesul public ridicat pentru acest sector.

În primele luni de mandat, ministrul a arătat o predilecție mai mare pentru educația universitară și cercetare, afirmând că orice schimbare în sistem trebuie justificată. Declarațiile sale recente sugerează o deschidere mai mare către reformarea educației preuniversitare, în special în contextul discuțiilor despre salariile și statutul profesorilor.

Informatii preluate si adaptate din: Stiri de Cluj
Etichete: Daniel David învățământ preuniversitar Legea Bolojan Ministerul Educației reforme educaționale
Autor: Radulescu Mihai