Experiența tulburătoare a unei mame: refuzul școlii private pentru un copil cu deficiențe de vedere

Experiența tulburătoare a unei mame: refuzul școlii private pentru un copil cu deficiențe de vedere
Pexels-Yan Krukau

Adriana B. a împărtășit povestea dureroasă a fiului său, Carol, care a fost refuzat de Transylvania College din Cluj, în ciuda demersurilor de înscriere efectuate. Mama acuză instituția de lipsă de comunicare și transparență.

În încercarea de a-și înscrie copilul la o școală privată, Adriana a întâmpinat dificultăți repetate, iar ultima respingere a venit de la Transylvania College, care a declarat că nu poate oferi un „cadru educațional adecvat” pentru Carol.

„Nu am dorit niciodată să scriu despre această situație, dar acum simt că trebuie să mă fac auzită”, a declarat Adriana, rememorând momentele dificile trăite la alte școli, inclusiv la Green School și Spectrum, unde fiul său a fost respins fără o justificare clară.

Adriana a explicat că, după zece zile de așteptare, a primit un email care confirma refuzul înscrierii lui Carol, adăugând că, deși discuțiile anterioare sugerau o posibilitate de integrare, acestea nu au reprezentat o promisiune concretă.

„Este extrem de dureros să te confrunți cu astfel de situații”, a afirmat ea. „Am investit mult efort pentru a-l integra în sistemul educațional și m-am simțit umilită de modul în care a reacționat școala.”

Adriana a subliniat că nu a cerut favoruri sau compasiune, ci doar o oportunitate reală pentru fiul său. „Am crezut că pot face ceva pentru a-i oferi un viitor mai bun”, a spus ea, evidențiind că a documentat întreaga interacțiune cu școala.

În ciuda eforturilor depuse, familia a primit un răspuns care le-a confirmat că refuzul a fost decis din motive organizatorice, fără a ține cont de nevoile speciale ale lui Carol.

Adriana a exprimat îngrijorarea față de percepția societății asupra persoanelor cu dizabilități, subliniind că aceste respingeri reflectă o realitate mai largă a excluziunii în România. „Trăim într-o societate care nu acceptă diversitatea și care este reticentă în a oferi sprijin celor care au nevoie”, a concluzionat ea.

Etichete: deficiențe de vedere educație incluziune poveste de viață Transylvania College
Autor: Mihai Ionescu