Dispariția parcării improvizate din Cluj-Napoca: impactul asupra locuitorilor

Dispariția parcării improvizate din Cluj-Napoca: impactul asupra locuitorilor

Zona Bazei Sportive Unirea din Cluj-Napoca se confruntă cu o criză a locurilor de parcare, după ce un teren folosit ani de zile ca parcare informală a fost recent închis pentru vehicule. Locuitorii din zonă au observat că acest teren era disponibil pentru aproximativ 50 de mașini, iar dispariția sa a generat nemulțumiri.

Un clujean a împărtășit experiența sa pe rețelele sociale, subliniind utilizarea frecventă a acestui loc, mai ales datorită lipsei de alternative. „În zona Bazei Sportive Unirea era parcarea asta, care era la liber pentru cel puțin 50 de mașini, însă terenul a fost revendicat și redat probabil proprietarului”, a declarat el.

Acesta consideră că actuala situație agravează și mai mult lipsa locurilor de parcare disponibile: „Îmi închipui că nu va fi ușor să înlocuiești un număr atât de mare de parcări.” De asemenea, el a încercat timp de cinci ani să obțină un loc de parcare de la Primărie, fără succes: „În zonă, șansele de a obține un loc de parcare de la Primărie sunt slabe. Am făcut cerere timp de 5 ani, fără rezultat.”

În plus, a propus amenajarea unui parking într-o zonă unde „începuse Funar spitalul de urgență, înainte de a se decide renovarea acestuia ca Academia de Muzică.” Răspunsul primit a fost descurajator: „Mi s-a spus că terenul respectiv nu aparține Primăriei Cluj. Culmea este că acum aparține, când este aproape gata Academia.”

În opinia sa, Primăria Cluj-Napoca ar fi putut interveni mai devreme: „Consider că Primăria putea cumpăra terenul de lângă Baza Sportivă Unirea și să amenajeze un parking sau, măcar, o parcare.”

Deși terenul nu era amenajat, el era totuși util comunității: „L-am numit la liber pentru că era un teren neamenajat unde mai puteai parca când mergeai la cineva în zonă, având în vedere că parcările sunt foarte puține.” Terenul arăta într-adevăr jalnic și era plin de bălării.

Postarea a generat diverse comentarii, de la dezacorduri, precum „Nu au fost niciodată parcări,” la remarci ironice: „În locul proprietarului, aș asfalta și aș transforma terenul în parcare cu barieră pe bază de abonament. 300 de lei pe oră. x 50 de mașini, faceți voi calculul. Bani ușor.”

Unii utilizatori au subliniat și problema parcării ilegale: „Nu vă mai lăsați mașinile pe unde aveți voi chef. Dacă nu este loc cu plată, privat sau parking, NU este loc de parcare.”

Modificarea statutului terenului din apropierea Bazei Sportive Unirea, utilizat informal ca parcare, scoate în evidență lipsa opțiunilor clare pentru șoferii din zonă. Deși terenul nu era amenajat oficial ca parcare, el a fost folosit frecvent de locuitori, ceea ce readuce în discuție necesitatea unor soluții sustenabile pentru parcarea în cartierele aglomerate din Cluj-Napoca.

Sursa stire:
Etichete: Baza Sportivă Unirea Cluj-Napoca comunitate infrastructură urbană lipsă locuri de parcare parcare soluții sustenabile
Autor: Radulescu Mihai