Recent, o postare a Președinției României a generat controverse în comunitatea modei românești. Aceasta a inclus o fotografie a primei doamne, Mirabela Grădinaru, purtând o ținută realizată de designeri români în cadrul unei vizite oficiale în Austria. În timp ce unii au apreciat inițiativa, nu toți au fost de acord cu modul în care a fost prezentată.
Designerul clujean Ștefan Farrell a criticat această abordare, considerând că nu există o comparație între stilul Mirabelei Grădinaru și cel al Meghan Markle, afirmând că „e altă ligă”. Farrell recunoaște talentul creatorilor români, dar subliniază necesitatea unei susțineri reale, nu doar a unor aprecieri superficiale.
El consideră că imaginea prezidențială ar trebui să transmită un mesaj clar de eleganță și putere, dar observă că ținutele purtate de prima doamnă nu reușesc să comunice o poveste sau să ridice prestigiul funcției. „Când soția președintelui se îmbracă decent, este exagerat să transformi acest lucru într-un moment de PR pentru branduri”, a adăugat el.
Farrell a remarcat că, deși România are nume cunoscute în modă, imaginea actuală a primei doamne este lipsită de substanță și coerență. El a susținut că niciun președinte din ultimele trei decenii nu a reușit să-și contureze o imagine vizuală puternică, iar stilul a fost adesea caracterizat de improvizație.
Critica lui Farrell vizează și postarea Administrației Prezidențiale, pe care o consideră o „firimitură de PR” care nu oferă designerilor o platformă reală sau un parteneriat oficial. El propune crearea unei echipe dedicate imaginii prezidențiale, dezvoltarea unei linii vestimentare oficiale pentru evenimente externe și implicarea designerilor în manifestări internaționale.
Până atunci, concluzia lui Farrell este că România va continua să fie percepută ca „bine intenționată, dar mediocră” în ceea ce privește eleganța diplomatică.