Începând cu 1 august 2025, clujenii vor putea solicita cărți electronice de identitate (C.E.I.) la orice serviciu public comunitar de evidență a persoanelor, fără a fi limitați de localitatea de domiciliu.
Consiliul Județean Cluj anunță un proiect pilot inițiat de Direcția Generală pentru Evidența Persoanelor, care va permite această flexibilitate în procesul de solicitare.
„Această inițiativă sprijină digitalizarea administrației și îmbunătățește serviciile pentru cetățeni”, a declarat Alin Tișe, președintele CJ Cluj.
Astfel, cetățenii pot depune cereri pentru cartea electronică de identitate la orice serviciu de evidență, iar documentul va putea fi ridicat de la același punct, conform preferințelor exprimate la momentul depunerii cererii.
Pe de altă parte, cererile pentru cărțile de identitate simple (C.I.S.) rămân limitate la localitatea de domiciliu. Acestea confirmă identitatea și cetățenia română, dar nu pot fi utilizate ca documente de călătorie în țările UE și nu permit accesul la servicii electronice publice sau private. C.I.S. se eliberează în termen de maximum 30 de zile, fără opțiunea de urgență.
Prima carte electronică de identitate este gratuită pentru toți cetățenii cu vârsta de 14 ani și mai mult. Din 1 august 2025, taxa pentru o carte simplă de identitate va fi de 40 de lei, iar taxa pentru a doua emitere a cărții electronice de identitate va fi de 70 de lei, cu excepția celor din proiectul pilot.
Achitarea taxelor se poate face înainte de depunerea cererii, la ghișeele CEC Bank, la stațiile Selfpay sau în numerar la sediul Direcției Județene de Evidență a Persoanelor Cluj.
Programările pentru obținerea cărții electronice de identitate se efectuează exclusiv online, pe portalul Ministerului Afacerilor Interne.