Asociația Societatea Organizată Sustenabil (SOS) a lansat un apel către autoritățile municipale din Cluj-Napoca, solicitând o revizuire a proiectului Podului Garibaldi. Organizația avertizează că lipsa unei subtraversări pentru pietoni și bicicliști va afecta negativ mobilitatea în zonă, făcând-o mai lentă și mai puțin atractivă.
Conform Planului de Mobilitate Urbană Durabilă, culoarul metropolitan de pe Someș este un proiect prioritar, poziționat în topul inițiativelor de infrastructură, alături de metrou și centură. Cu toate acestea, podurile recente de pe Someș au fost realizate în principal pentru a facilita traficul auto, neavând subtraversări pentru pietoni sau bicicliști și fiind dotate cu semafoare cu timpi de așteptare mari.
Astfel, deplasarea între cartierele Grigorescu și Iris a devenit mai lentă, deși mai sigură, chiar și după investițiile substanțiale în mobilitate alternativă din ultimii ani. SOS subliniază că, fără o revizuire a planurilor, culoarul metropolitan ar putea deveni neatractiv pentru cei care ar opta pentru alternative la mașinile personale. „Subtraversarea este tehnic realizabilă, iar voința politică este esențială”, afirmă reprezentanții asociației.
Printre cerințele SOS se numără: revizuirea proiectului Podului Garibaldi pentru a permite viitoare subtraversări, fluidizarea traficului pietonal prin setarea semafoarelor pe galben intermitent în weekenduri și accelerarea implementării tronsonului Cluj–Florești, cu scopul de a reduce congestionarea și de a îmbunătăți calitatea vieții locuitorilor până în 2027.