Cluj-Napoca se pregătește să revoluționeze transportul feroviar cu trenuri electrice rapide

Cluj-Napoca se pregătește să revoluționeze transportul feroviar cu trenuri electrice rapide

Primăria Cluj-Napoca a anunțat deschiderea procedurii de achiziție pentru șapte rame electrice, parte a proiectului Tren Metropolitan Cluj, pe 14 august 2025.

Noua rețea feroviară va conecta orașul Cluj-Napoca cu localitățile din jur, oferind un sistem de transport rapid, modern și ecologic, cu trenuri care vor circula la fiecare 30 de minute și vor atinge viteze de până la 150 km/h. Licitația include nu doar livrarea trenurilor, ci și servicii de mentenanță pe o perioadă de 15 ani, cu posibilitatea de extindere la 30 de ani.

Ramele electrice vor avea o lungime între 70 și 85 de metri, vor fi compatibile cu rețeaua feroviară națională și vor fi echipate corespunzător pentru a asigura atât siguranța, cât și confortul pasagerilor. De asemenea, contractul prevede instruirea personalului și asistență tehnică pe durata garanției. Termenul limită pentru depunerea ofertelor este 15 octombrie 2025.

Proiectul este coordonat de Municipiul Cluj-Napoca, în colaborare cu mai multe comune din județ, precum Apahida, Baciu și Bonțida, având ca scop crearea unei rețele integrate care să deservescă zeci de mii de pasageri zilnic.

Rețeaua va avea o lungime totală de 48,8 km și va include 23 de stații de îmbarcare/debarcare. Traseul principal va fi Bonțida - Apahida - Cluj-Napoca - Gârbău, iar localitățile deservite vor fi Cluj-Napoca, Apahida, Baciu, Bonțida, Gârbău și Jucu.

Flota planificată va consta în nouă trenuri electrice cu o capacitate de aproximativ 420 de locuri fiecare, având o propulsie 100% electrică pentru a contribui la reducerea emisiilor de CO₂. Trenurile vor circula cu o frecvență de un tren la 30 de minute pe sens.

Lista completă a stațiilor va include Bonțida, Răscruci, Jucu de Jos, Jucu, Câmpenești (stație nouă), Apahida 3 (nouă), Apahida 2 (nouă), Apahida 1 (existentă, modernizată), Dezmir, Cluj-Napoca - Aeroport Internațional Avram Iancu (nouă, cu pasaj intermodal), Cluj-Napoca Est, Cluj-Napoca - IRA (nouă, conectată cu viitorul metrou), Cluj-Napoca - str. Fabricii de Zahăr (nouă, cu pasaj auto subteran), Cluj-Napoca - Piața 1 Mai (nouă), Gara Cluj-Napoca, Cluj-Napoca - Tetarom, Cluj-Napoca - Hoia (nouă), Baciu, Suceag, Rădaia, Mera, Nădășel și Gârbău.

Etichete: Cluj-Napoca mobilitate urbană proiect metropolitan transport feroviar trenuri electrice
Autor: Radulescu Mihai