Cluj-Napoca își curăță străzile: 1.800 de camioane deviate din oraș

Cluj-Napoca își curăță străzile: 1.800 de camioane deviate din oraș

Cluj-Napoca va beneficia de o reducere semnificativă a traficului greu, grație unei decizii recente de redirecționare a aproximativ 1.795 de camioane și vehicule de mare tonaj din oraș. Această măsură coincide cu deschiderea tronsonului Tureni – Drumul Expres 4 (DEx4), care va permite devierea traficului greu din zona urbană.

Primarul Emil Boc a anunțat că, odată cu finalizarea noii rute, va fi interzisă complet circulația vehiculelor cu o greutate mai mare de 7,5 tone în municipiu. Proiectul, estimat la peste 100 de milioane de euro, are potențialul de a îmbunătăți semnificativ calitatea vieții locuitorilor din Cluj și Turda.

„Chiar dacă distanța nu este mare, impactul este considerabil. Aproape 1.800 de camioane nu vor mai tranzita orașul, ceea ce va conduce la un aer mai curat, trafic redus și o siguranță rutieră crescută”, a subliniat primarul.

Camioanele, în special cele care vin dinspre Bihor, vor fi obligate să utilizeze traseele ocolitoare, fiind redirecționate pe DN1J, ocolind Gilăul, și apoi pe autostradă până la Tureni. De acolo, acestea pot continua spre sud pe DEx4 sau pot reveni pe DN1 pentru direcția nord, utilizând centura Vâlcele – Apahida.

Noua rută, care se întinde pe 91 de kilometri, este considerabil mai lungă decât traseele curente (42-49 km), dar reduce timpul de călătorie la doar 69 de minute, comparativ cu peste 2 ore pe vechile rute, datorită infrastructurii superioare a drumului expres.

În vederea implementării acestor reglementări, Primăria Cluj-Napoca va organiza o ședință extraordinară a Consiliului Local, iar măsurile vor intra în vigoare începând de marți dimineață, cu sprijinul Poliției Rutiere, stabilind restricții clare pentru accesul camioanelor în oraș și trasee obligatorii de ocolire prin DEx4.

Informatii preluate si adaptate din: Stiri de Cluj
Etichete: calitate viață camioane Cluj-Napoca DEx4 drum expres infrastructură restricții trafic greu transport
Autor: Radulescu Mihai