Consilierii locali din Cluj-Napoca au dat undă verde documentației tehnico-economice pentru proiectul denumit popular „Bulevardul de Malluri”, care urmărește îmbunătățirea infrastructurii rutiere din zonă.
Proiectul include un coridor de mobilitate ce va conecta Podul Oașului cu străzile Răsăritului și Câmpul Pâinii, având o lungime totală de 9,3 kilometri. Vor fi construite trei poduri noi, iar două vor fi reabilitate. Investiția totală se ridică la peste 1 miliard de lei, având scopul de a fluidiza traficul într-un oraș unde aglomerarea devine o problemă din ce în ce mai serioasă.
Pe lângă infrastructura rutieră, proiectul va include și construcția a două mari centre comerciale, cu o suprafață cumulată de peste 130.000 metri pătrați. Primul mall, Rivus, va fi dezvoltat de Iulius și Atterbury pe fosta platformă Carbochim, iar al doilea, Transilvania Mall, va fi realizat de Prime Kapital și MAS Real Estate pe platforma Sanex.
Traficul din Cluj-Napoca este îndreptat în mare parte către Florești și Apahida, iar specialiștii estimează că proiectul va aduce îmbunătățiri semnificative în această direcție. Finalizarea proiectului ar putea decongestiona coridoarele principale ale orașului și va facilita transportul public și accesibilitatea în zonă.
Traseul va include 100.000 metri pătrați de carosabil nou, 11 kilometri de trotuare și 13 kilometri de piste pentru biciclete, precum și 6 sensuri giratorii, 13 stații de autobuz și două parcări subterane. Cele mai costisitoare tronsoane sunt estimate la 241,96 milioane de lei pentru Strada Răsăritului (Fabricii - Fabricii de Zahăr), 158,66 milioane lei pentru Strada Câmpul Pâinii - Pasaj IRA, și 116,16 milioane de lei pentru Strada Răsăritului (Paris - Fabricii).
Proiectul are o durată estimată de finalizare între 24 și 45 de luni, în funcție de complexitatea lucrărilor.