Primarul Emil Boc a anunțat demararea lucrărilor de proiectare și procesul de expropriere pentru tronsonul 2 al Centurii Metropolitane din Cluj, un proiect anticipat de comunitate.
„Dragi clujeni, suntem în plin proces de proiectare pentru tronsonul 2 al Centurii Metropolitane. Licitația a fost finalizată, constructorul a fost selectat, iar acum ne concentrăm pe proiectare și expropriere pentru a putea începe lucrările efective”, a declarat primarul.
În plus, Boc a subliniat că primul tronson al centurii Cluj-Florești va include un pasaj suprateran destinat accesului la Spitalul Regional de Urgență. O prioritate a constructorului va fi extinderea de la patru la șase benzi, pentru a facilita transportul public dedicat.
Pe parcursul lucrărilor, vor fi utilizate 14 noduri ca puncte de reper, printre care:
- Nodul 5 - situat deasupra localității Florești, conectând zona Baciu și facilitând accesul către Centura Metropolitană.
- Nodul 6 - amplasat în zona Cora, asigurând conectivitatea cu infrastructura urbană a Clujului.
- Nodul 7 - în zona Bucium, face legătura cu strada Grigore Alexandrescu și drumul către viitorul Spital Regional de Urgență.
- Nodul 8 - oferă acces către cartierul Mănăștur.
- Nodul 9 - conectează centura cu strada Frunzișului în zonă giratoriului existent.
- Nodul 10 - situat pe Calea Turzii, este un punct de acces important către sudul municipiului.
- Nodul 11 - pregătit pentru viitor, nu este încă conectat de drumuri.
- Nodul 12 - va conecta strada Fagului, Măceșului și Bună Ziua.
- Nodul 13 - în apropierea viitorului Spital Pediatric Monobloc, va face legătura cu strada Borhanciului.
- Nodul 14 - va conecta cu strada Sopor.
- Nodul 15 - în zona Selgros, va conecta Calea Someșeni și zona estică a orașului.
- Nodul 16 - asigură legătura cu zona Traian Vuia.
- Nodul 17 - amplasat în zona Emerson, va conecta cu Bulevardul Muncii și zona industrială Apahida.
- Nodul 18 - va conecta cu centura Vâlcele–Apahida, completând inelul de mobilitate urbană din jurul Clujului.
Costul total al Centurii Metropolitane este estimat la 1,2 miliarde de euro, iar acest proiect, împreună cu metroul clujean și trenul metropolitan, este esențial pentru a îmbunătăți circulația și a reduce aglomerația din oraș.