CFR Infrastructură a dat în folosință un segment de 7 kilometri de cale ferată modernizată pe Lotul 4 Aleșd – Frontieră, parte a unui proiect mai amplu care vizează modernizarea liniei feroviare Cluj-Napoca – Oradea – Episcopia Bihor – Frontieră. Acest proiect este finanțat prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR).
Primul tren de marfă a circulat deja pe acest nou tronson, pe ruta Episcopia Bihor – Biharkeresztes. Lucrările efectuate includ reabilitarea terasamentelor și a suprastructurii căii ferate în stația Episcopia Bihor, precum și între Episcopia Bihor și frontiera cu Ungaria.
Pe segmentul modernizat au fost realizate 13 subtraversări și au fost construite două podețe, toate acestea contribuind la asigurarea unei infrastructuri feroviare sigure. După finalizarea lucrărilor, viteza maximă de circulație pe această secțiune va fi de 160 km/h pentru trenurile de călători și 120 km/h pentru cele de marfă, deși, în prezent, circulația se desfășoară cu o viteză temporară de 50 km/h.
Contractul pentru execuția lucrărilor a fost semnat în decembrie 2022, având o durată de 6 luni pentru proiectare și 36 de luni pentru execuție, iar valoarea totală a acestuia se ridică la aproximativ 2,4 miliarde de lei, fără TVA. Antreprenorul responsabil este o asociere de firme care include Webuild SPA, Impresa Pizzarotti & C SPA și Salcef SPA.