Boc promite un Cluj mai respirabil cu Trenul Metropolitan

Boc promite un Cluj mai respirabil cu Trenul Metropolitan

Primarul Emil Boc a exprimat, cu mult entuziasm, viziunea sa pentru un Cluj modern și respirabil, axată pe transportul verde. Trenul Metropolitan reprezintă unul dintre cele mai ambițioase proiecte de infrastructură din zona Clujului, oferind nu doar mobilitate crescută, ci și o viață mai liniștită pentru locuitori.

„Vom avea două componente ale trenului metropolitan. De la Gârbău la Bonțida, pe o rază de 50 de kilometri, vor fi opt stații noi, dintre care cinci în Cluj-Napoca: pe strada Fabricii, la Aeroport, Tetarom, 1 Mai”, a explicat Boc la Radio Cluj.

Trenurile vor circula din 30 în 30 de minute, iar primarul susține că se va ajunge mai repede în Cluj de la Bonțida decât din Borhanci. Proiectul este conceput ca o alternativă nepoluantă de transport, menită să reducă presiunea asupra orașului și să stimuleze dezvoltarea imobiliară și locurile de muncă în localitățile învecinate.

„Acest oraș devine sufocant. Oamenii trebuie să aibă șansa să ducă o viață tihnită. Pot trăi în Apahida sau în Jucu, unde aud cucul dimineața, apoi vin la muncă în oraș. Asta se întâmplă în țările civilizate și acolo vrem să ajungem”, a adăugat edilul.

Boc a subliniat că acest proiect se va completa cu metroul, centura metropolitană și pasajul de la Tăietura Turcului, unde lucrările vor începe în luna iulie. Împreună, aceste inițiative ar urma să fluidizeze traficul și să transforme Clujul într-un oraș cu adevărat european.

Proiectul Trenului Metropolitan propus de Emil Boc face parte dintr-un plan mai amplu de modernizare a infrastructurii de transport din Cluj Napoca. Cu accent pe mobilitate durabilă și decongestionarea orașului, trenul ar putea contribui la o redistribuire a presiunii urbane și la o conectare mai eficientă între localitățile din jur și municipiu. Rămâne însă de văzut dacă proiectul va ajunge la destinație cu trenul realității, nu doar al vorbelor.

Sursa stire:
Etichete: Cluj decongestionare oraș Emil Boc infrastructură mobilitate durabilă transport verde Tren Metropolitan viață tihnită
Autor: Radulescu Mihai