Stadiul actual al proiectelor feroviare din Caraș-Severin: progrese și provocări

Stadiul actual al proiectelor feroviare din Caraș-Severin: progrese și provocări

CARAȘ-SEVERIN – O privire de ansamblu asupra stadiului actual al proiectelor majore de reabilitare și modernizare a căilor ferate din județ.

În rândul proiectelor de amploare, doar Lotul 1 al modernizării liniei feroviare Caransebeș – Timișoara – Arad a avansat până la faza de execuție. Contractul, în valoare de 1,34 miliarde lei (fără TVA), vizează tronsonul Caransebeș – Lugoj și a fost câștigat de Alstom Transport SA, Euro Construct Trading SRL și Arcada Company SA. Conform evaluării efectuate de CFR, în aprilie, stadiul fizic era de 0,97%, iar cel financiar de 2,58%, cu termen estimat de finalizare în luna iulie 2027.

Licitația pentru acest proiect a fost inițiată în iunie 2021, iar contractul a fost atribuit în martie 2024, după ce autorizația de construire a fost emisă pe 13 mai 2025.

În ceea ce privește modernizarea Stației Băile Herculane, proiectul a fost în atenție încă din 2019, dar a întâmpinat dificultăți cu licitații anulate. În ianuarie 2024, o licitație a fost câștigată de GDO MOV Impex SRL – GLB Transark SRL, iar contractul, în valoare de 17 milioane lei, a fost atribuit pe 25 mai 2025. Cu toate acestea, licitația pentru consultanță și supervizare a fost anulată din lipsă de ofertanți.

Cel mai semnificativ proiect este „Reabilitarea liniei feroviare Craiova-Drobeta-Turnu Severin-Caransebeș”, parte a Coridorului Orient/Est Mediteranean. Din cele șase loturi, trei se află în județ. Lotul 4, Drobeta-Turnu Severin – Băile Herculane, a fost scos la licitație pe 12 iunie 2024, contractul fiind semnat pe 23 iunie cu asocierea IC Içtaș Inșaat și Rotary Construcții Mentenanță, având o valoare de 2,3 miliarde lei și o durată totală de 195 de luni.

Licitația pentru Lotul 5, Băile Herculane – PO Nou Poarta, este în curs de desfășurare, iar CFR a desemnat câștigătoare oferta de 2,14 miliarde lei a PORR Construct pe 19 mai. Procedura se află în perioada de contestații.

Lotul 6, PO Nou Poarta – Caransebeș, a fost câștigat în februarie de IC Içtaș Inșaat și Rotary Construcții Mentenanță pentru 2,11 miliarde lei, însă a fost contestat de Alstom Transport SA, iar cazul este acum la Curtea de Apel București.

În județele Dolj și Mehedinți, situația este similară, cu licitații pentru Loturile 1 și 2, câștigate de asocierea Alstom Transport SA, dar și contestate. Lotul 3, Igiroasa – Drobeta-Turnu Severin, va trebui să fie reluat după anularea procedurii de atribuire de către CFR.

Informatii preluate si adaptate din: Caras Online
Etichete: Caraș-Severin infrastructură licitații modernizare căi ferate proiecte feroviare
Autor: Radulescu Mihai