Cadrele didactice din Caraș-Severin au exprimat nemulțumiri severe față de reformele propuse de ministrul Educației, Daniel David, evaluându-l cu nota 4 pentru măsurile anunțate. Aceste reforme sunt percepute de profesori ca fiind insuficiente și ineficiente pentru sistemul educațional românesc.
Profesorii consideră că schimbările anunțate, care includ pierderea personalității juridice pentru școlile cu sub 300 de elevi, vor conduce la comasarea unităților de învățământ și la aglomerarea claselor. Aceștia subliniază că aceste măsuri vor afecta în mod negativ învățământul, în special în mediul rural, unde elevii vor fi constrânși să învețe în condiții mult mai dificile.
„Este o iluzie că aceste măsuri vor reduce cheltuielile. Comasarea școlilor va duce la creșterea numărului de elevi în clase, iar calitatea educației va scădea drastic. În loc să rezolvăm problemele fundamentale, ne întoarcem în timp”, afirmă profesorii cărășeni.
Dascălii au criticat și declarațiile ministrului referitoare la bursele de merit, susținând că acestea au fost acordate în mod eronat unor elevi cu note sub 5, din cauza unor lacune în legislație. De asemenea, ei subliniază că reformele nu sunt bine fundamentate și nu iau în considerare specificul fiecărei unități de învățământ.
Nemulțumirile nu se opresc aici; profesorii au adus în discuție și comentariile prim-ministrului Ilie Bolojan, care a afirmat că bursele de merit nu influențează performanțele elevilor. Aceștia consideră că comparația făcută între bursele de merit și rezultatele evaluărilor naționale este inadecvată, deoarece criteriile de evaluare sunt diferite.
În concluzie, cadrele didactice din Caraș-Severin cer o revizuire a acestor măsuri și o abordare mai bine fundamentată a reformelor în educație, pentru a asigura o educație de calitate pentru toți elevii.