Caraș-Severin se confruntă cu o situație complicată în ceea ce privește un proiect ambițios de amenajare a 705,52 de kilometri de piste pentru biciclete, care ar putea costa aproape 100.000 de euro pe kilometru. Această inițiativă, care a generat un buget total de 342 de milioane de lei, a fost lansată la sfârșitul anului 2022 cu scopul de a obține fonduri europene.
Pe lângă această sumă, se adaugă și 34,7 kilometri suplimentari finanțați din alte surse. Din fericire, Uniunea Europeană a permis extinderea termenului de utilizare a fondurilor din Programul Național de Redresare și Reziliență (PNRR) cu încă 18 luni.
Recent, proiectul intitulat „Cu bicicleta prin Vest – traseu cicloturistic”, realizat în colaborare cu județele Timiș, Arad și Hunedoara, a întâmpinat dificultăți. După aprobarea studiului de fezabilitate, s-a descoperit că planul inițial nu a inclus comuna Bucoșnița. Astfel, documentele au fost retrimise pentru aprobată de către Consiliul Județean, iar șeful județului a fost împuternicit din nou să semneze actele necesare.
Se menționează că această omisiune a fost rezultatul unui volum mare de documentație analizată într-un timp scurt, dar se asigură că indicatorii tehnico-economici și documentele grafice nu vor fi afectate.
Silviu Hurduzeu, președintele Consiliului Județean Caraș-Severin, a subliniat importanța continuării implementării proiectelor în ritm susținut, cu obiectivul de a le finaliza până în 2028.
Un aspect pozitiv este că majoritatea traseului de 705,52 de kilometri este deja accesibil pentru biciclete, intersectându-se cu rute precum Via Transilvanica și Velo Carpatica. Însă, Alin Ușeriu, coordonatorul proiectului Via Transilvanica, a emis o avertizare publică împotriva asfaltării acestor trasee, subliniind că aceasta ar putea deteriora conceptul original destinat drumețiilor.
Ușeriu a vorbit despre costurile ridicate ale proiectelor de infrastructură din România și a exprimat îngrijorarea că autoritățile nu au consultat comunitatea în legătură cu deciziile de asfalta.