Malpraxis confirmat în cazul decesului unui pacient la Urgențele din Reșița

Malpraxis confirmat în cazul decesului unui pacient la Urgențele din Reșița

Decesul unui bărbat la Unitatea de Primiri Urgențe a Spitalului Județean de Urgență Reșița, care a așteptat timp de trei ore înainte de a fi consultat, a fost declarat oficial ca malpraxis. Comisia de monitorizare și competență profesională din județul Caraș-Severin a evaluat cazul și a confirmat aspectele sesizate de familie.

Florin Boitoru, pacientul decedat, a ajuns la spital pe 16 august 2024, plângându-se de dureri toracice și insomnie. Deși a fost supus unor investigații, s-a decis că acesta nu necesită internare, deși electrocardiograma sa ar fi indicat un infarct sever, un aspect care nu a fost corect interpretat.

Trei zile mai târziu, Boitoru s-a întors la UPU pentru aceleași simptome, dar a fost clasificat cu cod verde de triaj, ceea ce a dus la o întârziere semnificativă în tratament. Comisia a evidențiat lipsa unei echipe de triaj corespunzătoare și nerespectarea procedurilor operaționale, ceea ce a contribuit la întârzierea intervenției medicale.

După trei ore de așteptare, pacientul a fost consultat de un medic, iar diagnosticul de STEMI a fost stabilit. A fost inițiat transferul către Institutul de Boli Cardiovasculare din Timișoara, dar în timpul transportului, pacientul a suferit un stop cardio-respirator, care s-a dovedit a fi ireversibil, ducând la deces.

Comisia a concluzionat că întârzierea inițială a avut un impact negativ semnificativ asupra șanselor de supraviețuire ale pacientului și a stabilit că responsabilitatea aparține Spitalului Județean de Urgență Reșița, fiind confirmat astfel malpraxisul.

Etichete: deces infarct malpraxis pacient Reșița responsabilitate sănătate spital urgențe
Autor: Radulescu Mihai