CARAȘ-SEVERIN – Costurile majore asociate proiectului de amenajare a pistei de biciclete, care coincide pe sute de kilometri cu traseul de drumeție Via Transilvanica, au stârnit discuții aprinse. Alin Ușeriu, coordonatorul acestui traseu, a exprimat nemulțumiri cu privire la impactul negativ pe care l-ar putea avea asfaltarea în anumite zone.
„Costurile sunt exorbitante. La acest preț, ar trebui să se folosească nisip aurifer pe toată lungimea, dacă nu se dorește asfaltare“, a comentat Ușeriu. Această declarație reflectă îngrijorarea sa față de „marile tunuri“ financiare care sunt frecvent întâlnite în proiectele de acest tip.
Romeo Dunca, fostul președinte al Consiliului Județean, a oferit clarificări, subliniind că suma de 100.000 de euro pentru fiecare dintre cei peste 700 de kilometri nu implică neapărat asfaltarea. El a evidențiat că realizarea proiectului de cicloturism reprezintă o oportunitate importantă pentru județul Caraș-Severin, cu condiția ca reglementările să fie respectate corect.
Dunca a menționat că detaliile lucrărilor trebuie să includă studii și proiectare, dar și măsuri de conservare a naturii, adăugând că „asfaltarea Via Transilvanica ar fi o eroare, având în vedere farmecul natural al traseului și al peisajului înconjurător“.
Investiția totală se ridică la aproximativ „68 de milioane de euro fără TVA“, iar Dunca a exprimat speranța că fondurile vor fi gestionate de cei care înțeleg importanța acestui proiect pentru dezvoltarea turismului local. El a subliniat necesitatea de a evita asfaltarea în zonele naturale, considerând că acest lucru ar afecta negativ viitorul turistic al județului.
Fostul oficial a parcurs întreaga lungime a traseului „Poteca care unește“, sugerând că factorii de decizie ar trebui să facă același lucru pentru a înțelege pe deplin importanța acestuia. „O astfel de experiență poate contribui semnificativ la succesul final al investiției“, a concluzionat el.