Ce se schimbă în PNRR pentru proiectele feroviare din România

Ce se schimbă în PNRR pentru proiectele feroviare din România

CARAȘ-SEVERIN – Ministerul Transporturilor a anunțat recent modificări importante în cadrul Planului Național de Redresare și Reziliență (PNRR) referitoare la proiectele de infrastructură feroviară. În urma discuțiilor cu oficialii Comisiei Europene, s-a decis retragerea finanțării pentru anumite tronsoane, dar se asigură că România nu va pierde fonduri destinate sectorului transporturilor.

Astfel, lotul 1 Caransebeș-Lugoj al CF Arad – Timișoara – Caransebeș, precum și loturile 3 și 4 ale acestuia, au fost excluse din PNRR. Totuși, lotul 2 Lugoj – Timișoara Est va continua să beneficieze de finanțare, având un stadiu de execuție de aproximativ 34% realizat de FCC Construccion din Spania.

Ministerul a subliniat că proiectele rămase în PNRR vor fi complet finanțate din fonduri europene, fără a necesita cofinanțare din bugetul de stat. Aceste ajustări financiare, generate de creșterile de costuri la materiale de construcție și energie, vor fi acoperite tot din fonduri europene, conform Ordonanței de Urgență nr. 64/2022.

În plus, România nu va trebui să returneze sumele cheltuite pentru proiectele excluse, care până acum au implicat investiții de 2,3 miliarde de euro în lucrări finalizate sau în curs de execuție. Proiectele scoase din PNRR vor continua prin Programul Transport 2021–2027 sau din alte surse de finanțare convenite cu Comisia Europeană.

Informatii preluate si adaptate din: Caras Online
Etichete: fonduri europene infrastructură feroviară investiții Ministerul Transporturilor PNRR
Autor: Radulescu Mihai