Bilanțul firmelor Consiliului Local Reșița: succese și provocări

Bilanțul firmelor Consiliului Local Reșița: succese și provocări

REȘIȚA – În cazul celor trei firme profitabile, povestea continuă, în timp ce pentru a patra, cea cu o istorie mai complicată, activitatea se suspendă!

Consilierii municipali au aprobat, în cadrul ședinței din luna mai, reducerea capitalului social al Trans Regiobanat SRL cu suma de 34.000 de lei, suspendând astfel activitatea acesteia pe o perioadă de 3 ani. Prin urmare, dacă nu intervin schimbări până în 2028, capitalul social al acestei firme va fi de 697.000 de lei, în timp ce activitatea, cifra de afaceri, profitul și numărul de angajați vor rămâne toate la „zero“. Este de așteptat ca firma să continue să înregistreze pierderi, similar cu anul 2024, când, conform bilanțului la 31 decembrie, pierderile totale au atins 3.707 lei. Această pierdere a fost generată în domeniul Producției de energie electrică, activitate pentru care capitalul social a fost majorat cu 500.000 de lei în 2023, dar ulterior diminuat cu 450.000 de lei, deoarece dezvoltarea parcului fotovoltaic din Reșița nu a mai fost realizată prin intermediul acestei firme. În 2023, pierderile au fost de 1.708 lei, iar în 2021 au totalizat 53.797 lei, cu activitatea Transporturilor interurbane de călători pe calea ferată, și în 2020 au fost de 628.083 lei, în domeniul Recuperării materialelor reciclabile sortate. Cel mai bun an din istoria acestei societăți comerciale, înființată în ianuarie 2020, a fost 2022, când a realizat un profit net de 248 de lei la o cifră de afaceri de 3.500 de lei, având un singur angajat.

Firmele profitabile nu au fost întotdeauna în această situație, iar contextul economic din ultimii ani nu a fost tocmai favorabil. Cea mai mică profitabilitate a fost înregistrată de Piețe Reșița SRL în 2024, cu un profit de 45.616 lei la o cifră de afaceri netă de 2.932.018 lei. Acesta este un an vizibil mai bun decât 2023, când, cu o cifră de afaceri netă de 2.937.786 lei, „Piețele“ au raportat o pierdere de 231.426 lei.

Transport Urban SRL a obținut un profit de 48.338 lei în 2024, cu 61% mai puțin decât în 2023, când profitul a fost de 123.718 lei, un an favorabil comparativ cu 2022, care s-a încheiat cu o pierdere de 591.113 lei.

Agenția de Dezvoltare Locală Reșița (ADLR) SA, a cărei propunere de buget pe 2025 a generat discuții legate de profitabilitate în Consiliul Local (deoarece prevedea un rezultat brut de doar 181 lei), a încheiat 2024 cu un profit net de 187.888 lei la o cifră de afaceri netă de 299.650 lei, realizată de 2 angajați. Un mic profit de 5.817 lei a fost consemnat și în 2022, în timp ce 2021 s-a încheiat cu o pierdere de 98.296 lei, iar 2023 cu una de 100.743 lei. Având în vedere că pierderea cumulată pe patru ani este cu 5.334 lei mai mare decât profitul net total, discuțiile din CL privind profitabilitatea devin din ce în ce mai relevante.

Informatii preluate si adaptate din: Caras Online
Etichete: bilanț consiliu local dezvoltare economie firme pierderi profit Reșița
Autor: Radulescu Mihai