Pe 26 aprilie 1994, zborul China Airlines 140, operat cu un Airbus A300B4-622R, a suferit un accident tragic în timpul unei aterizări pe aeroportul din Nagoya, Japonia. Această catastrofă a devenit cea mai mare tragedie aviatică din istoria companiei, având ca rezultat moartea a 264 de persoane din cele 271 aflate la bord.
Avionul decolase de la Aeroportul Internațional Chiang Kai-shek din Taipei și se îndrepta spre Nagoya. În timpul apropierii pentru aterizare, maneta de „go-around” a fost activată accidental, provocând autopilotul să intre în modul de urcare. În loc să dezactiveze sistemul, echipajul a încercat să controleze manual avionul, dar această acțiune a dus la pierderea portanței și la prăbușirea aeronavei.
Impactul a avut loc în jurul orei 20:15, la o distanță mică de pistă, distrugând complet avionul și provocând un incendiu devastator. Investigațiile ulterioare au evidențiat erori ale echipajului în gestionarea sistemului de zbor și a vitezei, dar și deficiențe în designul aeronavei. Un buletin de service emis de Airbus, care recomanda modificări pentru a preveni activarea accidentală a autopilotului, nu fusese implementat de China Airlines.
În urma tragediei, autoritățile din Taiwan au dispus reevaluarea piloților, iar Airbus a declarat modificarea ca fiind obligatorie. În decembrie 2003, compania a fost obligată de instanță să plătească despăgubiri pentru victime, dar Airbus a fost absolvit de responsabilitate. Supraviețuitorii au suferit răni severe, iar accidentul a pus în evidență riscurile interacțiunii deficitare între piloți și tehnologiile de automatizare.
În onoarea victimelor, memoriale au fost organizate în prefectura Aichi, iar numărul de zbor CI140 a fost retras, fiind înlocuit cu CI150. China Airlines continuă să opereze ruta cu aeronave moderne.