A existat o vreme când stația de asfalt a societății Drumuri și Poduri Călărași (DPC) era un adevărat reper, oferind locuri de muncă pentru numeroase persoane din județ. Aceasta a funcționat timp de zeci de ani, sprijinind drumurile județene, comunale și chiar unele șantiere de amploare. În prezent, însă, stația se dezmembrează, fără anunțuri, conferințe sau informări oficiale.
Reprezentanții Consiliului Județean ne-au informat că stația, construită în anii '80, a fost scoasă din uz începând cu 2020. Uzura avansată a dus la lipsa pieselor de schimb pentru reparații. Astfel, soluția a fost simplă: demontarea și trimiterea acesteia la fier vechi. Întrebarea care rămâne este: cum am ajuns în această situație?
DPC nu mai produce asfalt. Prin urmare, ce se întâmplă acum?
De ani buni, DPC nu mai produce asfalt la Călărași, fiind nevoită să achiziționeze acest material de la alți furnizori. Costurile de producție erau ridicate, iar eficiența a scăzut drastic.
Un mesaj trist în era digitală
Un aspect îngrijorător al acestei situații este tăcerea în jurul ei. Stația nu a fost vândută cu fast, nu au fost oferite explicații clare, iar soarta societății rămâne incertă. Tot ce s-a comunicat a fost că utilajul era vechi, că nu mai funcționa și că e mai simplu să fie demolat.
În spatele acestor decizii se află oameni care au depus eforturi timp de zeci de ani. Stația a reprezentat nu doar un loc de muncă, ci și un venit stabil pentru multe familii, având un impact semnificativ asupra comunității.
Punctul de vedere al Consiliului Județean Călărași
În căutarea unui echilibru, am solicitat și opinia oficială a conducerii DPC. Iată ce a declarat Raoul Moise, directorul DPC, printr-un comunicat de presă emis pe 10 iunie 2025:
„Construită în anul 1980, această stație era complet depășită din punct de vedere tehnologic, iar costurile de întreținere ajunseseră să fie cu peste 70% mai mari decât cele ale stațiilor moderne. Nu mai era rentabil să menținem în funcțiune un utilaj vechi de patru decenii, care genera cheltuieli semnificative și nu mai corespundea cerințelor actuale de eficiență și calitate. De asemenea, nivelul de poluare și consumul ridicat de resurse au fost factori suplimentari în luarea acestei decizii.”
Conform CJ, materialele metalice rezultate vor fi valorificate ca fier vechi, iar spațiul eliberat ar putea fi utilizat pentru proiecte viitoare. Se promite un angajament pentru modernizare, sustenabilitate și eficiență economică.