Noua carte de identitate electronică: accesibilă pentru toți cetățenii din România

Noua carte de identitate electronică: accesibilă pentru toți cetățenii din România

Începând cu 1 august 2025, Serviciul Public Comunitar Local de Evidență a Persoanelor din Călărași va implementa un proiect pilot național pentru emiterea Cărții de Identitate Electronice (C.E.I.). Această inițiativă permite cetățenilor români să își depună cererea pentru C.E.I. la orice birou de evidență a persoanelor din România, fără a fi restricționați de localitatea de domiciliu.

Conform modificărilor legislative recente, este important de reținut că există anumite excepții. De exemplu, dacă adresa de domiciliu este dovedită printr-o declarație pe propria răspundere, însoțită de un raport al poliției, cererea va trebui depusă la biroul competent din zona declarată. De asemenea, noua reglementare nu se aplică pentru solicitările de Cărți de Identitate Simple sau Provizorii, precum și pentru vizele de reședință.

Cetățenii pot ridica C.E.I. de la orice birou, conform opțiunii exprimate la depunerea cererii. Totuși, este important de știut că, în cazul în care C.E.I. este ridicată de la un birou diferit de cel unde a fost depusă cererea, termenul de eliberare se va extinde cu 10 zile lucrătoare.

Această inițiativă face parte dintr-un demers mai amplu de digitalizare a administrației publice, fiind menită să îmbunătățească mobilitatea cetățenilor și să simplifice procedurile birocratice.

Etichete: administrație publică C.E.I. carte de identitate electronică digitalizare evidența persoanelor
Autor: Radulescu Mihai