Începând cu anul 2026, impozitul pe automobilele mai vechi de 15 ani ar putea suferi o majorare considerabilă, fiind raportate creșteri ce ar putea dubla sau chiar tripla sumele actuale. Această măsură vine ca urmare a cerințelor impuse de Comisia Europeană, care vizează reducerea deficitului și a poluării.
Felix Ardelean, director în Ministerul Transporturilor, a explicat că noua taxare nu se va mai baza exclusiv pe capacitatea cilindrică, ci și pe clasa de poluare Euro a vehiculului. Astfel, se va aplica un coeficient asupra impozitului existent, care va varia în funcție de clasa Euro a mașinii.
În fața acestor schimbări, mulți șoferi își exprimă nemulțumirea, considerând că noul sistem de taxare nu reflectă corect impactul asupra mediului. Unii conducători auto subliniază că mașinile bine întreținute cu standarde Euro mai mici, cum ar fi Euro 3 sau Euro 4, pot polua mai puțin decât unele automobile Euro 6 neîngrijite.
Ministerul Finanțelor este în proces de analiză a propunerilor primite, dar oficialii subliniază că nu s-au stabilit încă variante finale. Alexandru Nazare, ministrul Finanțelor, a menționat că există o presiune pentru a accelera acest proces, având în vedere întârzierile de aproape doi ani în implementarea acestor măsuri.