Lucrările la linia ferată Brașov – Sighișoara au atins un stadiu de 54% pe subsecțiunea Apața – Cața, conform anunțului făcut de constructorul grec Aktor. Aceasta va permite trenurilor să circule cu viteze de 160 km/h.
În luna iulie, mașinile de forat, cunoscute sub denumirea de TBM (Tunnel Boring Machines), au realizat un avans de 511,5 metri în tunel, având instalate 341 de inele de beton. Progresul total, de la debutul lucrărilor, a depășit 4.000 de metri de tunel, ceea ce reprezintă aproximativ 17% din lungimea totală planificată.
Primul avans semnificativ a fost realizat de primele două TBM-uri, Eleni și Varvara, care au început lucrările în primăvara trecută, forând peste 3.750 metri. Acestea sunt urmate de TBM-urile Alexandra și Konstantina, care au început în iarna precedentă, avansând cu peste 500 metri.
Aktor a anunțat că în continuare se desfășoară lucrări de forare, instalare a benzilor transportoare, precum și monitorizarea constantă a gazelor în toate punctele critice ale galeriilor. De asemenea, se efectuează lucrări de terasament între Apața și Racoș, inclusiv umpluturi și taluzări.
Lucrările de consolidare a podurilor și viaductelor sunt, de asemenea, în plină desfășurare, incluzând execuția căilor de rulare, balustradelor și hidroizolațiilor pe sectoare strategice.