România pierde o investiție de peste 700 de milioane de euro
Producătorul de anvelope sud-coreean Kumho Tire, subsidiară a conglomeratului chinez Doublestar, are în plan deschiderea primei sale fabrici în Europa în următorii doi ani. Polonia, Serbia și Portugalia au fost selectate ca locații candidate. De asemenea, România, unde compania își vinde deja produsele, fie și Turcia, au fost incluse inițial în listă, dar au fost scoase din considerare, conform datelor analizate de Profit.ro.
„Acum evaluăm zonele potențiale rămase pentru fabrică”, a declarat CEO-ul Kumho Tire, Jung Il-taik, conform just-auto.com. Construcția fabricii va începe în acest an, iar compania preconizează o investiție de 705 milioane de dolari în acest proiect. Prin deschiderea unei fabrici în Europa, Kumho Tire își propune să reducă costurile logistice și să răspundă mai eficient cererii producătorilor de automobile europeni pentru anvelope.
Kumho Tire Company deține în prezent opt unități de producție în Coreea de Sud, China, Statele Unite și Vietnam. Cunoscută anterior ca Samyang Tire, compania a funcționat ca o unitate de afaceri a Grupului Kumho Asiana. Din 2018, este o subsidiară a conglomeratului chinez Doublestar. Produce o gamă variată de anvelope sub mărcile Kumho, Marshal și Zetum, pe care le exportă pe plan global, beneficiind de o rețea extinsă de organizații de vânzări. Compania dispune, de asemenea, de centre de cercetare-dezvoltare, cel mai mare fiind situat în Gwangju, Coreea de Sud, cu alte centre în Akron (Ohio) și Birmingham (Anglia), care deservesc piețele de anvelope din SUA și Europa. Alte centre de cercetare sunt amplasate în Buchholz (Germania) și Tianjin (China).
În decembrie 2009, Kumho Tire a intrat în regim de soluționare a datoriilor, după ce compania-mamă, Kumho Asiana Group, a fost afectată de o criză de lichiditate în urma preluării Daewoo E&C.
În iulie 2018, Doublestar a preluat Kumho Tire de la Kumho Asiana Group într-o tranzacție de 607 milioane de dolari, dobândind o participație de 45% și controlul celui de-al doilea producător de anvelope din Coreea de Sud. Kumho a devenit partener de platină al clubului de fotbal Manchester United în 2007, având statut de sponsor oficial. Compania susține și evenimente automobilistice, cum ar fi cursele de Formula 3, și a devenit partener al NBA în 2014, fiind de asemenea unul dintre sponsorii campionatului spaniol de fotbal La Liga.