Președintele Autorității pentru Reformă Feroviară, Mihai Barbu, a exprimat opinia că rutele feroviare profitabile, precum cele între București și Constanța sau București și Brașov, ar trebui să renunțe la subvențiile de stat. El sugerează că aceste trasee ar trebui să funcționeze pe baza principiilor comerciale, lăsând compensațiile pentru rutele care nu pot genera profit.
Barbu a menționat că România subvenționează în prezent toate traseele feroviare, inclusiv cele profitabile, și că este momentul ca autoritățile să regândească această abordare. „Traseele care nu atrag suficienți călători și care nu vor putea fi vreodată profitabile ar trebui să beneficieze de sprijin”, a adăugat el.
În plus, președintele a subliniat importanța atragerii călătorilor către transportul feroviar, evidențiind avantajele călătoriei cu trenul, care este adesea mai economică și confortabilă în comparație cu deplasările cu mașina. „Călătoria cu trenul de la București la Brașov este mai simplă și mai plăcută decât statul în trafic pe Valea Prahovei”, a concluzionat Barbu.