Progres semnificativ în construcția tunelurilor de pe linia Brașov – Sighișoara

Progres semnificativ în construcția tunelurilor de pe linia Brașov – Sighișoara

Lucrările la linia de cale ferată care leagă Brașov de Sighișoara avansează rapid, cu imagini recente publicate de către constructorul elen Aktor. Aceste lucrări includ construirea a două tuneluri subsecțiune, cu lungimi de cinci și șapte kilometri, ce devin astfel cele mai lungi tuneluri din România în prezent.

Viteza de forare a tunelurilor se situează între 18 și 30 de metri pe zi, conform informațiilor din surse oficiale. Stadiul fizic al proiectului pentru subsecțiunea Apața – Cața a atins 58,08%, conform hărților interactive furnizate de CFR Infrastructură.

În luna februarie, compania Aktor a anunțat că utilizează patru mașini de forat (TBM) pentru a săpa cele două perechi de tuneluri. Aceste echipamente sunt operate în zona colinară din jurul localității Racoș, cu două TBM îndreptându-se spre Ormeniș și celelalte două spre Homorod.

Proiectul include tunelul Ormeniș, cu o lungime de 7 km, și tunelul Homorod, cu o lungime de 5,1 km, fiecare având planificate galerii de legătură. Tunelurile vor conține câte o linie de cale ferată fiecare, iar distanța dintre ele va varia între 30 și 70 de metri, în funcție de zona de construcție.

În ceea ce privește dimensiunile, fiecare tunel va avea un diametru interior de 8,6 metri. Mașinile TBM folosite în acest proiect, fabricate de HERREKNECHT, pot săpa tuneluri la o rată medie de 10-15 metri pe zi, având nevoie de o zi de întreținere pe săptămână.

Subsecțiunea 2 Apața – Cața face parte dintr-un proiect mai amplu de reabilitare a liniei de cale ferată Brașov – Simeria, care este parte a Coridorului Rin – Dunăre, destinat circulației feroviare cu viteze de până la 160 km/h.

Termenul estimat pentru finalizarea acestor lucrări este octombrie 2026 pentru subsecțiunea Apața – Cața, iar pentru celelalte subsecțiuni, Brașov – Apața și Cața – Sighișoara, se preconizează că lucrările vor fi finalizate în aprilie 2027.

Etichete: Brașov forare infrastructură feroviară Sighișoara tuneluri
Autor: Radulescu Mihai