Progres semnificativ în construcția tunelurilor de pe linia Brașov – Sighișoara

Progres semnificativ în construcția tunelurilor de pe linia Brașov – Sighișoara

AKTOR România a raportat realizări notabile în cadrul lucrărilor de forare a celor patru tuneluri feroviare de pe subsecțiunea Apața – Cața, parte a liniei Brașov – Sighișoara. Utilizând echipamente de tip TBM (Tunnel Boring Machines), echipele au săpat o medie de 18 metri de tunel pe zi, montând totodată 12 inele de beton în portalul de la Ormeniș.

Până în prezent, pe segmentul sudic al șantierului, de la Portalul 2 (Ormeniș), TBM-urile numite Eleni și Varvara au realizat împreună un foraj de peste 3,2 kilometri. Pe partea nordică, de la Portalul 3 (Homorod), unde TBM-urile Alexandra și Konstantina au început lucrările în sezonul rece, activitatea a fost temporar influențată de condițiile geologice, dar se preconizează că acestea vor recupera întârzierile, având deja un progres de peste 500 metri de foraj.

În paralel cu forarea, se desfășoară și lucrări de amenajare a terasamentelor de cale ferată, esențiale pentru finalizarea proiectului.

AKTOR România lucrează cu peste 200 de subcontractori și furnizori locali, asigurând astfel o gamă variată de echipamente și servicii, de la prefabricate din beton la lucrări specializate, având un impact pozitiv asupra locurilor de muncă din România.

Dumitru Cojocea, Director de Proiect, a subliniat importanța mobilizării echipelor și a colaborării eficiente cu toate părțile implicate pentru a depăși provocările întâlnite pe parcursul lucrărilor.

Subsecțiunea 2 Apața-Cața reprezintă o parte esențială a proiectului de reabilitare a liniei feroviare Brașov-Simeria, parte a Coridorului Rin-Dunăre, destinat circulației cu viteza maximă de 160 km/h. Proiectul beneficiază de cofinanțare din partea Uniunii Europene, iar contractul a fost semnat între Compania Națională de Căi Ferate (CFR SA) și consorțiul AKTOR SA – Alstom Transport SA – Compania Arcada.

Etichete: AKTOR Brașov European Union funding infrastructure development railway project Sighișoara tunnel construction
Autor: Radulescu Mihai