Operatorul eMAG sancționat cu 10.000 de euro din cauza unei plângeri de client

Operatorul eMAG sancționat cu 10.000 de euro din cauza unei plângeri de client

Operatorul eMAG a fost sancționat cu o amendă de 10.000 de euro, ca urmare a unei plângeri formulate de un client.

În luna aprilie 2025, Autoritatea Națională de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal a finalizat o investigație la operatorul Dante International SA (care deține eMAG) și a constatat încălcarea dispozițiilor art. 12 alin. (1) în raport cu art. 17 și art. 19 din Regulamentul (UE) 2016/679.

Ca urmare, operatorul a fost sancționat cu o amendă în valoare de 49.770 lei, echivalentul a 10.000 euro. Investigația a fost inițiată în urma unei plângeri care reclama o posibilă încălcare a reglementărilor privind protecția datelor.

Reclamația clientului

Conform Autorității, un client a reclamat faptul că operatorul a prelucrat fără consimțământul său datele personale, respectiv adresele de e-mail asociate contului său de client creat pe platforma online.

În cadrul investigației, s-a constatat că, deși operatorul a confirmat prin mai multe răspunsuri că adresele de e-mail au fost șterse la cererea clientului, acesta a continuat să primească mesaje de tip evaluativ (feedback) pe respectivele adrese. De asemenea, s-a observat că anumiți colaboratori ai operatorului aveau acces la adresa de e-mail a petentului.

Mai mult, s-a stabilit că operatorul nu a gestionat corespunzător solicitările repetate de ștergere a adreselor de e-mail și nu a oferit informații clare și transparente despre utilizarea acestora. Astfel, s-a concluzionat că au fost încălcate dispozițiile menționate anterior.

Măsuri corective impuse

În urma acestei constatări, autoritatea a dispus măsuri corective pentru operator.

Sursa stire:
Etichete: amendă Autoritatea Națională de Supraveghere confidențialitate Dante International eMAG gestionarea datelor plângere client protecția datelor regulament UE sancțiune
Autor: Radulescu Mihai