Începând cu 1 august 2025, cetățenii români pot solicita Cartea Electronică de Identitate (CEI) la orice serviciu public comunitar de evidență a persoanelor, indiferent de domiciliu.
Excepții: Cererile pentru Cartea de Identitate Simplă (CIS), Cartea de Identitate Provizorie (CIP) și vizele de reședință se vor depune doar la serviciul de evidență a persoanelor corespunzător domiciliului.
Programările pentru obținerea CEI se vor face exclusiv online prin portalul HUB Servicii MAI.
Costuri: Prima Carte Electronică de Identitate este gratuită pentru cetățenii care au împlinit 14 ani, în limita fondurilor disponibile prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR). Pentru copiii sub 14 ani, taxa este de 70 lei, iar pentru Cartea de Identitate Simplă, 40 lei.
Plata se poate realiza la CEC Bank sau la automatele de plată SELFPAY.
Informații importante: Cartea de Identitate Simplă nu este un document de călătorie și nu permite accesul la serviciile electronice. Personalizarea acesteia durează 30 de zile.
Ridicarea Cărții Electronice de Identitate se poate face de la orice serviciu public comunitar, dar termenul de eliberare se va prelungi cu 10 zile lucrătoare față de cel inițial, în funcție de opțiunea aleasă de solicitant.
Toți solicitanții CEI trebuie să prezinte dovada adresei de domiciliu.