Măsuri de reducere a TVA-ului la alimente de către marii retaileri din România

Măsuri de reducere a TVA-ului la alimente de către marii retaileri din România

Trei mari lanțuri de retail alimentar din România, Lidl, Carrefour și Mega Image, au anunțat inițiative pentru a atenua efectele creșterii TVA-ului asupra prețurilor alimentelor, care va intra în vigoare pe 1 august.

Lidl România a decis să mențină prețurile pentru o serie de produse esențiale, acoperind astfel creșterea TVA-ului. Printre produsele incluse se numără mălaiul, laptele proaspăt, uleiul și ouăle, toate având prețuri fixe, menținând accesibilitatea pentru consumatori.

Carrefour, la rândul său, va oferi reduceri echivalente cu de trei ori valoarea TVA-ului pentru produsele alimentare și de două ori pentru cele nealimentare, sub formă de cupoane utilizabile la achiziții viitoare. Reducerile vor varia, ajungând până la 42% pentru produsele nealimentare.

În plus, Mega Image va implementa o reducere de 2% la totalul coșului de cumpărături, valabilă pe parcursul lunii august, pentru clienții care folosesc cardul de loialitate Connect.

Este important de menționat că, începând cu 1 august, TVA-ul va crește de la 5% la 11% pentru alimente și medicamente, ceea ce va influența semnificativ prețurile acestora.

Etichete: alimente Carrefour Lidl Mega Image reduceri retail TVA
Autor: Radulescu Mihai