La Cocoș își extinde rețeaua.
Aflat într-un amplu proces de expansiune, brandul românesc La Cocoș anunță deschiderea a încă trei magazine în acest an, după inaugurarea magazinului din Brașov, care a avut loc în luna ianuarie.
Fondat în 2014 la Ploiești de antreprenorul Iulian Nica, La Cocoș este recunoscut pentru politica sa de prețuri accesibile și pentru faptul că a fost primul hipermarket din România care a implementat un concept cu trei niveluri de preț, în funcție de cantitatea achiziționată. Până în decembrie 2024, rețeaua a funcționat ca o afacere de familie, devenind prima rețea 100% românească care a pătruns în Top 10 retaileri din România, ocupând poziția a zecea.
Începând cu decembrie 2024, compania a atras în acționariat un consorțiu format din Banca Europeană pentru Reconstrucție și Dezvoltare (BERD) și fondurile de investiții Morphosis Capital și CEECAT Capital, care au preluat un pachet de 56% din acțiuni. Deși majoritari, investitorii i-au conferit antreprenorului Iulian Nica, care a păstrat 44% din acțiuni, drepturi depline de conducere, menținând astfel viziunea și strategia inițială a brandului.
Infuzia de capital adusă de investitori are ca scop deschiderea a 12 noi magazine și atingerea unui prag de 1 miliard de euro în vânzări în următorii cinci ani. Magazinul din Supernova Pitești face parte din planul de expansiune al rețelei pentru anul 2025, care, după deschiderea celui din Brașov (pe 24 ianuarie 2025), va include încă trei locații.