Compania Națională de Investiții Rutiere (CNIR) a anunțat că forajele pentru studiul geotehnic necesar Autostrăzii A13 Brașov – Bacău au atins o lungime de aproximativ 10.383 metri liniari. Aceste lucrări au loc în județele Brașov, Covasna și Bacău.
Recent, echipa CNIR a verificat progresul lucrărilor, raportând o creștere de 1.300 metri liniari față de evaluarea anterioară din luna mai. Prestatorii au mobilizat șase instalații de foraj pentru a asigura buna desfășurare a investigațiilor în zone precum UAT Bogdănești, Târgu Trotuș, Onești, Gura Văii și Parava.
Studiul de fezabilitate este esențial pentru determinarea traseului final al autostrăzii și a costurilor asociate proiectării și execuției.
Contractul pentru acest studiu are o valoare de 81 milioane lei și o durată de 24 luni. Sectorul Brașov – Bacău se va conecta cu viitoarea Autostrada Sibiu – Făgăraș – Brașov printr-un nod de mare viteză în zona Codlea, iar la Răcăciuni, se va interconecta cu Autostrada Moldovei A7.
În aprilie, directorul general al CNIR, Gabriel Budescu, a menționat că traseul inițial va suferi modificări în zona municipiului Brașov, ca urmare a unei investiții strategice din partea companiei Romarm. Autoritățile locale și proiectanții analizează alternativele de traseu pentru a identifica cea mai bună opțiune.