Lucrările de demolare a podului situat pe Drumul CET sunt în plină desfășurare, constructorul concentrându-se pe îndepărtarea structurii modulare. Metoda utilizată pentru demolare este una inovatoare, bazată pe un jet de apă la înaltă presiune, care permite eliminarea betonului între grinzi fără a provoca vibrații structurii de rezistență, esențială având în vedere starea precară a podului.
În paralel, se construiește un pod provizoriu care va susține macaralele de mare tonaj ce vor ridica grinzile odată ce demolarea betonului va fi finalizată. Conform managerului de proiect, Mihai Rozorea de la SC Zohir 84 Cons Construct SRL, hidrodemolarea este metoda ideală, având presiuni de peste 2.700 de bari, care pulverizează betonul fără a genera praf.
Proiectul include 5 deschideri cu câte 9 grinzi, plus două deschideri cu grinzi mai lungi și mai grele, situate în zona CFR, unde intervențiile sunt mai complexe. Se așteaptă sprijinul CFR, având în vedere că sunt implicate patru linii electrificate. După finalizarea acestei etape, demolarea se va simplifica, dar este o fază crucială și provocatoare a întregii lucrări.
Este important de menționat că municipalitatea a preluat recent podul de la Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere, iar expertiza tehnică a clasificat podul în CLASA V – stare critică. În martie, CLSU a aprobat alocarea urgentă a fondurilor necesare pentru reabilitarea acestuia, având în vedere impactul său semnificativ asupra comunității.