Prețul reabilitării liniei ferate care leagă Brașov de Sighișoara a fost ajustat recent, datorită unor lucrări suplimentare apărute pe parcursul proiectului.
CFR a semnat un act adițional cu asocierea de constructori RailWorks, compusă din Aktor S.A., Alstom Transport S.A. și Arcada Company S.A. Valoarea suplimentară a contractului se ridică la 10.550.483,69 lei, fără TVA, ducând suma totală a contractului la 3.433.110.916,40 lei, fără TVA. Această creștere de costuri este generată de lucrările necesare în zona de ieșire a tunelului de la Mureni.
Tronsonul cel mai provocator pe acest traseu, Apața – Cața, are o lungime totală de 43 km, cu o porțiune de 28 km care va fi finalizată. Proiectul include construcția a două tuneluri, la Ormeniș și Homorod, și este caracterizat prin complexitatea tehnică a lucrărilor, care presupun realizarea a patru tuneluri noi.
Printre lucrările incluse în contract se numără:
- Reabilitarea a 28,2 km de linie de cale ferată, dintre care 6,11 km vor fi reabilitați,
- Construcția a 9,626 km de linie nouă,
- 12,464 km de linie în tunele,
- Reabilitarea a 3 stații (Racoș, Mateiaș, Ormeniș),
- 2 pasaje superioare,
- 7 poduri,
- 10 podețe,
- 3 viaducte,
- 4 tuneluri noi la Ormeniș (dublă galerie 6,9 km) și Homorod (dublă galerie 5,2 km),
- Instalarea unui sistem de centralizare electronică și a sistemului de management al traficului ERTMS.
Conform informațiilor disponibile, noile termene pentru finalizarea lucrărilor de reabilitare sunt stabilite pentru octombrie 2026 pentru secțiunea Apața – Cața, inclusiv tunelurile, și aprilie 2027 pentru celelalte subsecțiuni, Brașov – Apața și Cața – Sighișoara.