După un parcurs îndelungat, demarat în 2016, care a inclus transferul unui drum de pământ în proprietatea municipiului Făgăraș, proiectarea și executarea documentației necesare, am ajuns ca în iunie 2023 să fie semnat contractul pentru realizarea variantei ocolitoare a orașului. În noiembrie 2023, a fost emis ordinul de începere a lucrărilor, iar după 18 luni de muncă intensă, cu 5 luni înainte de termenul final, drumul este acum finalizat, incluzând marcaje și semne de circulație corespunzătoare.
Deși lucrarea pare să fie terminată, Biz Brașov a încercat să afle când va fi dată în folosință varianta ocolitoare a municipiului Făgăraș. Aceasta este o veste așteptată cu nerăbdare de către locuitorii orașului, care până acum au fost obligați să traverseze centrul orașului. Totuși, primarul Gheorghe Sucaciu nu a răspuns apelurilor și mesajelor până la publicarea acestor informații.
Varianta de ocolire a municipiului Făgăraș, situată în partea de nord a orașului, are o lungime de 5,922 km. "Centura" se desprinde din DN 1 la km 232+324 și se reîntâlnește cu DN 1 la km 236+263. Viteza de circulație pe această variantă este cuprinsă între 50 km/h și 80 km/h.
Legătura rutieră cu DN 1 este asigurată prin două intersecții giratorii. De la km 232+324 al DN 1, respectiv km 0+015 al variantei, drumul se desprinde spre dreapta, în paralel cu canalul de descărcare. Între km 1+350 și km 4+700, varianta de ocolire se desfășoară paralel cu râul Olt, situată pe partea stângă a acestuia, la baza digului de protecție administrat de S.C. Hidroelectrica S.A. Pe acest sector, drumul este înconjurat de digul de protecție și contra-canalul râului Olt, suprapunându-se cu drumul existent.
După km 4+700, varianta de ocolire se îndepărtează de digul de protecție, continuând pe lângă contra-canal, iar la km 4+755 se va construi un pod peste acesta. De la km 4+755, traseul se îndreaptă spre DN1, iar la km 5+179 se află podul peste Pârâul Berivoi. La km 5.93, varianta de ocolire se intersectează cu DN1, marcând finalul proiectului. Proiectul include trei intersecții giratorii, două cu DN1, amplasate la începutul și sfârșitul traseului, iar la km 2+440, varianta ocolitoare se intersectează cu DJ104D printr-o intersecție giratorie cu 4 brațe.
Traseul proiectat trece peste două obstacole, respectiv contra-canalul râului Olt la km 4+755 și Pârâul Berivoi la km 5+179. În cadrul proiectului, sunt prevăzute panouri antifonice pe o distanță de 500 m. De asemenea, este necesară relocarea canalului ANIF de la km 232+310 de pe DN 1, soluția constând în construirea unui canal cu lățimea de 2.00 m și taluze cu o înclinație de 2:3. Lungimea canalului relocat va fi de 110 m, iar subtraversarea canalului pe sub DN 1 va fi asigurată printr-un podet nou, conform planului de situație.