Carrefour pregătește vânzarea supermarketurilor din Italia: ce înseamnă pentru România?

Carrefour pregătește vânzarea supermarketurilor din Italia: ce înseamnă pentru România?

Carrefour analizează posibilitatea retragerii de pe piața italiană, purtând negocieri cu mai mulți retaileri europeni interesați de achiziționarea operațiunilor sale din această țară. Printre potențialii cumpărători se numără Lidl, Esselunga și Conad, conform informațiilor apărute în presa de specialitate.

Publicația germană Lebensmittel Zeitung a raportat că, deși Italia reprezintă a patra cea mai mare piață europeană pentru Carrefour, compania se confruntă cu dificultăți considerabile. Aceasta se află pe locul opt în clasamentul retailerilor de pe această piață, iar vânzările din anul trecut au scăzut cu 5,3%, totalizând 3,63 miliarde de euro, în timp ce pierderile au atins 250 de milioane de euro.

În cadrul adunării generale recente, CEO-ul Carrefour, Alexandre Bompard, a subliniat că grupul examinează toate operațiunile sale, având în vedere vânzarea sau asocierea cu alte lanțuri. "Vom fi foarte activi în lunile următoare", a declarat Bompard.

În plus, compania a avut parte de rezultate financiare inconstante, iar acțiunile sale au înregistrat o scădere, ceea ce a generat presiuni din partea investitorilor pentru a lua măsuri rapide. Există, de asemenea, speculații că magazinele din România ar putea fi incluse în planurile de vânzare, având în vedere că grupul Ahold Delhaize, proprietarul Mega Image, ar putea fi interesat de o achiziție.

Informatii preluate si adaptate din: Biz Brasov
Etichete: afaceri Carrefour investitori Italia retail România supermarketuri vânzare
Autor: Radulescu Mihai