Autostrada Brașov-Ploiești: un proiect blocat din cauza lipsei de finanțare

Autostrada Brașov-Ploiești: un proiect blocat din cauza lipsei de finanțare

Autostrada Brașov-Ploiești, un proiect crucial pentru infrastructura rutieră a României, se află din nou în impas. Discrepanțele recente între proiectant și autorități au dus la suspendarea contractului, iar studiul de fezabilitate revizuit pentru tronsonul Comarnic – Brașov nu este finalizat. Este incert dacă și când acest proiect va fi reluat, iar circulația pe autostradă rămâne un vis îndepărtat.

Discuțiile despre construcția unei autostrăzi care să traverseze Valea Prahovei au început cu mai bine de 30 de ani în urmă. Au fost propuse multiple soluții, precum parteneriate public-private, concesiuni sau transferul proiectului către o asociație de primării locale. Din păcate, toate aceste inițiative au rămas fără rezultat.

La începutul acestui an, proiectul a fost transferat de la Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) către Compania Națională de Investiții Rutiere (CNIR).

În luna aprilie, firma de proiectare Consitrans ar fi trebuit să furnizeze studiul de fezabilitate revizuit. Cu toate acestea, documentația nu este finalizată nici în prezent.

Blocajul actual a fost generat de faptul că firma de proiectare a propus un număr de foraje considerat excesiv de către reprezentanții CNIR, conform unor surse oficiale citate de TVR.

Reprezentanții firmei de proiectare au confirmat pentru Știrile TVR că, în acest moment, contractul pentru revizuirea studiului de fezabilitate este suspendat, o informație corroborată și de oficialii CNIR.

Ministrul interimar al Transporturilor, Sorin Grindeanu, a fost întrebat despre viitorul proiectului Autostrăzii Ploiești – Brașov, subliniind că principalul obstacol rămâne găsirea de finanțare. "Autostrada Comarnic – Brașov a fost mutată de la CNAIR la CNIR, cu un termen extins pentru revizuirea studiului de fezabilitate în luna aprilie. Suntem deja în mai și studiul nu este gata. Există un blocaj între CNIR și antreprenor, care nu se înțeleg asupra numărului de foraje necesare," a afirmat Grindeanu, răspunzând întrebărilor unui jurnalist de la TVR.

Ministrul a subliniat că situația va putea fi soluționată doar dacă viitorul guvern va asigura resursele financiare necesare. "Indiferent că discutăm despre Comarnic-Brașov sau despre o parte din autostrada A8, principalul obiectiv al viitorului guvern și al ministrului trebuie să fie asigurarea finanțării pentru aceste proiecte, care sunt în diferite stadii de studiu de fezabilitate. Principalul obstacol pentru anii ce vin este găsirea resurselor financiare," a declarat Sorin Grindeanu într-o conferință de presă recentă.

Recent, secretarul de stat în Ministerul Transporturilor și Infrastructurii, Irinel Ionel Scrioșteanu, a declarat că autostrada ar putea fi finalizată chiar în anul 2031.

Este important de menționat că studiul de fezabilitate revizuit ar fi trebuit să fie finalizat în aprilie 2025.

Sursa stire:
Etichete: autostrada Brașov-Ploiești CNAIR CNIR Consitrans finanțare infrastructură rutieră probleme de infrastructură proiecte de transport Sorin Grindeanu
Autor: Radulescu Mihai