Autostrada Brașov-Făgăraș: Proiect ambițios cu perspective restrânse

Autostrada Brașov-Făgăraș: Proiect ambițios cu perspective restrânse
Pexels-Filip Marcus Adam

Tronsonul autostrăzii care va lega Brașovul de Făgăraș, parte integrantă a autostrăzii Transilvania, va necesita o investiție de peste 10 miliarde de lei. Aceasta va acoperi o distanță de 50 de kilometri și va traversa localitățile Codlea, Dumbrăvița, Șinca, Șercaia și Mândra. Proiectul are ca scop facilitarea circulației între Brașov, Sibiu și București, dar termenul de finalizare este estimat la 3 ani.

Ionuț Ciurea, directorul Pro Infrastructura, a menționat recent că începerile lucrărilor înainte de 2030 sunt puțin probabile din cauza competiției pentru fonduri, având în vedere că doar 5,5 miliarde de euro sunt disponibile prin programul european pentru transport rutier.

În prezent, proiectul se află în stadiul de studiu de fezabilitate, iar realizarea detaliilor tehnice va precede licitația pentru lucrările de construcție. Ciurea a subliniat că, în prezent, problema principală este finanțarea, iar documentația necesară, inclusiv evaluările de impact asupra mediului, trebuie să fie finalizată până în 2027.

Acest tronson este esențial pentru conectarea regiunii centrale a României, inclusiv zonele din Covasna, la infrastructura modernă, având în vedere și importanța strategică a obiectivelor militare din zonă.

Cu toate acestea, perspectivele de avansare a lucrărilor sunt limitate, iar directorul Pro Infrastructura a exprimat îngrijorări cu privire la ritmul lent de implementare al proiectelor rutiere din România, care totalizează aproximativ 25 de miliarde de euro în cereri de alocare, în cadrul unei bugete reduse.

Etichete: autostrada Brașov-Făgăraș infrastructură Pro Infrastructura proiecte rutiere transport
Autor: Diana Petcu