Annabella își extinde rețeaua în Brașov prin preluarea magazinelor Profi și Mega Image

Annabella își extinde rețeaua în Brașov prin preluarea magazinelor Profi și Mega Image

Ahold Delhaize a decis să transfere 87 de magazine din România către Annabella, o rețea de retail condusă de familia Mutu. Această măsură vine ca urmare a obligațiilor impuse de Consiliul Concurenței din România (CCR) în urma achiziției Profi, anunțată pe 3 ianuarie 2025.

Dintre cele 87 de unități, 82 sunt sub brandul Profi, iar restul de cinci aparțin brandului Mega Image, ambele entități fiind parte a grupului Ahold Delhaize. Tranzacția este în așteptarea aprobării de către CCR și se estimează că va fi finalizată până la sfârșitul anului 2025.

Annabella, care a depășit recent pragul de 100 de magazine, își consolidează astfel poziția pe piața românească. De exemplu, în 2023, a preluat 12 magazine Best Market, extinzându-și rețeaua și prin achiziții.

Urmare a acestei tranzacții, Annabella va deschide 21 de magazine în București, precum și unități în Ilfov, Prahova, Giurgiu și Brașov. Dorina Mutu, director general al Annabella, a subliniat că această achiziție se aliniază strategiei companiei de expansiune națională, magazinele urmând să fie integrate sub brandul Annabella după finalizarea tranzacției.

În 2024, retailerul a raportat venituri de 683,1 milioane de lei, cu o creștere de 13% față de anul precedent, atribuibilă deschiderii a zece magazine și extinderii parcului logistic. Fondată în 1994, compania a înregistrat afaceri de peste 100 de milioane de euro, având o amprentă extinsă în județele Vâlcea, Argeș, Dâmbovița, Gorj și Olt, cu magazine de dimensiuni variate și trei concepte de retail diferite - Annabella A-Z, Annabella Zilnic și Annabella Standard, având peste 1.200 de angajați.

Etichete: Ahold Delhaize Annabella expansiune magazine retail România
Autor: Radulescu Mihai