Consiliul Concurenței a demarat o analiză a tranzacției prin care grupul Schwarz, operatorul lanțurilor Lidl și Kaufland, lideri pe piața locală a comerțului alimentar, dorește să achiziționeze magazinele La Cocoș.
În plus, autoritatea de concurență evaluează și intențiile supermarketului La Cocoș SA de a închiria două locații comerciale în municipiul Arad și comuna Bradu, județul Argeș.
Discounterul La Cocoș, fondat de familia Nica din Ploiești, a atras anul trecut investiții de la Banca Europeană pentru Reconstrucție și Dezvoltare (BERD), CEECAT Capital și Morphosis Capital Fund II. Compania plănuiește să deschidă 12 noi magazine în următorii 3-5 ani, dintre care trei în acest an, unul dintre acestea fiind deja deschis în Complexul Brintex din Brașov.
Grupul Schwarz, prin rețelele sale Kaufland și Lidl, deține o poziție semnificativă pe piața românească a comerțului cu amănuntul, axându-se în principal pe produse alimentare.
În prezent, La Cocoș are patru locații în România, situate în Ploiești, București și Brașov, unde vând produse alimentare și de consum curent.
Autoritatea de concurență va evalua impactul acestei achiziții asupra consumatorilor și furnizorilor de bunuri de consum. În acest sens, retailerii și furnizorii, inclusiv cei locali, sunt invitați să transmită observații cu privire la această tranzacție.