Reprezentanții Companiei Naționale de Investiții Rutiere (CNIR), împreună cu autoritățile județene din Covasna, au avut o nouă rundă de discuții privind traseele posibile pentru viitoarea Autostradă A13 Brașov – Bacău.
Specialiștii CNIR, alături de firma contractată pentru realizarea Studiului de Fezabilitate, au prezentat variante de traseu ce vizează atât județul Covasna, cât și județul Brașov.
Varianta finală urmărește să minimizeze impactul asupra comunităților locale și mediului.
„Totodată, analiza variantelor de traseu a luat în calcul amplasarea nodurilor rutiere, astfel încât să asigure accesul rapid la Autostradă și implicit, la Aeroportul Brașov-Ghimbav, a investițiilor actuale și viitoare, cât și a locuitorilor din municipiile Brașov, Sfântu Gheorghe și Târgu Secuiesc. De asemenea, pe traseul A13 au fost prevăzute noduri rutiere care vor facilita mobilitatea și dezvoltarea economică”, se arată într-o postare de pe Facebook a CNIR.
Un alt obiectiv major al proiectului A13 Bacău – Brașov este preluarea traficului de tranzit, ceea ce va conduce la reducerea numărului de accidente și a nivelului de poluare în zonele urbane și periurbane, mai spun cei de la CNIR.
Potrivit celor mai recente date furnizate de CNIR, pentru realizarea studiului geotehnic necesar finalizării Studiului de Fezabilitate, prestatorul este deja mobilizat pe teren cu opt instalații de foraj, care au depășit un total de 9.600 metri forați — un progres semnificativ în etapa pregătitoare a acestui proiect strategic de infrastructură.
Studiul de fezabilitate este necesar pentru stabilirea traseului final al viitoarei autostrăzi și a costului estimat pentru etapa de proiectare și execuție.
Tot în cadrul discuțiilor cu autoritățile locale, pentru a respecta cerințele de mediu, în zona Dealului Lempeș (Sânpetru – Brașov), se analizează proiectarea unui tunel cu o lungime cuprinsă între 400 și 600 de metri, spuneau anterior cei de la CNIR.
Ani trecuți, și nu mai departe de noiembrie 2024, locuitorii din Podu Oltului, comuna Hărman, s-au revoltat, au ieșit în stradă, au făcut petiții. Aparent, varianta de traseu pentru autostrada A13 Brașov-Bacău agreată de autoritățile centrale este cea care, practic, poziționează viitoarea legătură dintre Transilvania și Moldova printre casele locuitorilor.