Absolvenții din promoția 2025 sunt invitați să se înregistreze la Agenția Județeană pentru Ocuparea Forței de Muncă (AJOFM) Brașov și la punctele de lucru din teritoriu. Această înregistrare le va permite accesul la servicii gratuite de informare, consiliere profesională, mediere a muncii și formare profesională.
Documentele necesare pentru înregistrare includ:
- actul de identitate;
- diploma de absolvire sau o adeverință ce atestă data absolvirii;
- Curriculum Vitae.
Conform legislației în vigoare, absolvent este definit ca persoana care a obținut o diplomă sau certificat de studii într-o instituție de învățământ autorizată. Conform Legii nr. 76/2002, absolvenții cu vârsta de minimum 16 ani, care se înregistrează în termen de 60 de zile de la absolvire, pot beneficia de o primă de inserție, echivalentă cu de 3 ori valoarea indicatorului social de referință (ISR), care este de 660 lei.
Dacă nu se angajează în termenul menționat, absolvenții care se înregistrează ca persoane în căutarea unui loc de muncă pot solicita indemnizație de șomaj, în cuantum de 50% din ISR, adică 330 lei pe lună, pentru o perioadă de 6 luni. Este important de menționat că cei care refuză un loc de muncă adecvat sau participarea la programele de formare profesională nu vor beneficia de această indemnizație.
Înregistrarea se poate face la sediul AJOFM Brașov de pe str. Lungă nr. 1A, camera 14, și la punctele de lucru din Făgăraș și Rupea. Programul de lucru pentru înregistrarea dosarelor este de luni până joi, între orele 08:00 – 16:00, iar vineri între 08:00 – 14:00.